Kurs języka japońskiego na platformie Udemy

Dziś chciałam Wam napisać o pewnej internetowej platformie edukacyjnej, którą odkryłam dzięki Dorocie (przy okazji pozwolę sobie polecić Wam blog Doroty, poświęcony jej pobytowi na Tajwanie). Nie będzie to artykuł sponsorowany - chcę się tylko podzielić swoimi spostrzeżeniami 😀

Jak wspomniałam we wpisie o postanowieniach noworocznych, jestem wierną fanką portalu Future Learn, i to głównie z niego korzystałam do tej pory. Dorota poleciła mi jednak inną platformę tego rodzaju, która nazywa się Udemy i która również ma ciekawą ofertę. Ciekawostka: nazwę platformy wymawia się "ju-demi", a pochodzi ona od słów you i academy.

Domyślacie się zapewne, że najbardziej interesują mnie kursy językowe, ale oprócz nich Udemy oferuje też wiele innych, z dziedzin takich jak informatyka, fotografia, muzyka, rysunek, zarządzanie i co tylko kto chce. Większość kursów jest płatna, ale można znaleźć i bezpłatne - wystarczy zaznaczyć odpowiedni filtr w wyszukiwarce. Niektóre z nich są dostępne w polskiej wersji językowej, jednak dominują anglojęzyczne. Na razie zapisałam się tylko na Online Japanese N4 Course (日本語能力試験N4対応教材) i to właśnie jemu będzie poświęcony dzisiejszy wpis.

Kurs przeznaczony jest dla osób, które przygotowują się do egzaminu JLPT N4. Można z niego korzystać zarówno na komputerze, jak i na smartfonach czy tabletach, a postęp synchronizuje się na wszystkich urządzeniach, co popieram całym sercem. Materiał przedstawiany jest w tradycyjny sposób - najpierw oglądamy scenkę z dialogiem, a potem następuje omówienie wprowadzonego słownictwa i zagadnień gramatycznych. Objaśnienia są w języku japońskim z angielskimi napisami. Daje to możliwość dodatkowego osłuchiwania się z językiem, co bardzo mi się podoba, tym bardziej że pani prowadząca mówi powoli i wyraźnie.


Na początku każdej lekcji poznajemy jej cele, które są opisane w języku japońskim z furiganą oraz angielskim.
Źródło: Udemy.com

Poniżej podsumowałam zalety i wady kursu w punktach, i okazało się, że zalet jest więcej:

Zalety:
- pliki PDF z transkryptami lekcji do ściągnięcia
- synchronizacja postępu na różnych urządzeniach
- szczegółowe objaśnienia słówek i zagadnień gramatycznych w języku japońskim z angielskimi napisami
- dożywotni dostęp do kursu i materiałów
- certyfikat ukończenia kursu w cenie

Wady:
- brak japońskich napisów w nagraniach video - wyświetla się jedynie tłumaczenie angielskie, a transkrypt wersji japońskiej jest dostępny tylko w pliku PDF

Byłoby jeszcze lepiej, gdyby oprócz wersji angielskiej można było wybrać napisy w języku japońskim z furiganą.
Źródło: Udemy.com

- nie zawsze działa opcja zapamiętywania, w którym momencie przerwało się oglądanie nagrania (po ponownym uruchomieniu video czasem zaczyna się od początku)
- brak tytułów podpunktów w spisie treści - trudno jest wyszukać konkretne zagadnienie, do którego chciałoby się wrócić

Podział lekcji jest klarowny i sensowny, jednak dodanie tytułów podpunktów bardzo ułatwiłoby nawigację w obrębie kursu.
Źródło: Udemy.com

Podsumowując - jestem bardzo zadowolona z tego kursu i na pewno zapiszę się na kolejne. Mam już na oku kurs amerykańskiego języka migowego (ASL) oraz koreańskiego alfabetu. Chciałabym też podszkolić się w dziedzinie czytania nut - wprawdzie zaliczyłam kurs poświęcony notacji muzycznej na Future Learn, ale nadal mam niedosyt.

Jeżeli znaleźliście jakieś kursy (niekoniecznie językowe), które Was zainteresowały, to podzielcie się linkami w komentarzach.

じゃあね [jaane]! Do zobaczenia!



PS Warto obserwować stronę Udemy.com, bo co jakiś czas zdarzają się atrakcyjne promocje.

Komentarze

Popularne posty